راز اعداد در زبان انگلیسی چیست؟
آیا تا به حال به این فکر کردهاید که چرا در زبان انگلیسی اعداد به صورت ۱، ۲، ۳ و… نوشته میشوند؟ آیا میدانید که نوشتن هر یک از این اعداد یک دلیل دارد و آن تعداد زاویههای موجود در اعداد است.
ماجرا از این قرار است که به ازای هر عدد زاویه، آن عدد خوانده میشود؛ مثلا عدد ۱ چون تنها یک زاویه دارد، یک خوانده میشود. برای عدد ۲ چون دو زاویه دارد، دو خوانده میشود و…
برای درک بهتر به عکس زیر نگاه کنید:

منبع: Vijay For Victory
پ.ن. پاورپوینتی در مورد همین راز را از اینجا دانلود و مشاهده کنید.





مرداد ۴م, ۱۳۸۸ at ۵:۵۴ ب.ظ
عجب
مرداد ۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۰۸ ب.ظ
این راز چه جالبه واقعا هر روز داره همه چی عوض میشه؟ چیزای جدید
مرداد ۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۰۹ ب.ظ
اخیراً یه پاورپوینت در همین رابطه دیده بودم
http://friendfeed.com/sadeghjam/9b963361/why-1-is-one-2-two-3-three
مرداد ۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۵ ب.ظ
من فکر کنم، این ربطی به انگلیسی نداره چون این رقمها اصولا هندی هست و از ایران به اعراب و بعد به اروپا منتقل شدهاند و من از یک نفری شنیدم که میگفت در اروپا اعداد هندی را کمی دستکاری کردن (۹۰ درجه چرخوندنشون) و به این روز درآوردنشون.
البته حرف شما هم میتونه درست باشه اما باید اون رو در مورد اصل که همون اعداد هندی است بکار برد، چون اعداد انگلیسی که کپیبرداری بیش نیستن.
مرداد ۴م, ۱۳۸۸ at ۸:۲۶ ب.ظ
کلمهای جز «عجب» اینجا نمیشه گفت.
—-
تبریک میگم رفتی انگلیس؛ یادش به خیر پارسال داشتی برای IELTS آماده میشدی.
مرداد ۴م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۴ ب.ظ
نقاش هر جا زاویه کم آورده یک زوایه برای عدد تولید کرده. مقایسهی منتهاالیه عدد نه و عدد شش مصداق این حرف است!
این نقاشی خیلی شبیه منطق حکومتهای فریبکار است که برای امنیت خویش به نام امنیت مردم خون مردم را میریزند.
امین: الان رابطهی این مطلب با امنیت مردم و خون چیست؟ عزیز من این نظرت از آن منطقهایی بود که هیچ جوابی برای آن وجود ندارد.
مرداد ۵م, ۱۳۸۸ at ۹:۱۱ ق.ظ
الان این ۷ که من نوشتم چند تا زاویه داره؟
امین: به مرور زمان برای راحتی طرز نوشتن عوض شده است…
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۹ ب.ظ
پس چرا قاعده ای که در مورد ۷ بکار رفته، در مورد مثلاً ۱ یا ۴ بکار نرفته؟ اگر بودن «خط مبنا» لازم است (مثل ۷) باید برای ۱ و ۴ هم همینطور میبوده…
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۲ ب.ظ
راست می گه دیگه، کی تا حالا عدد ۵، ۷،۹ رو این شکلی که بالاست دیده؟؟؟؟؟ من می خواستم بدونم این جادو رو کی کشف کرده خیلی خنده داره….
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۱:۴۷ ب.ظ
دروغی بیش نیست .
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۱ ب.ظ
به قول ماهگون بیشتر کار نقاش و تلقیین کردن اوست اگر برای عدد ۷ میره خط پایین آن را ایجاد میکنه تا ۷ زاویه ایجاد کنه چرا برای عدد ۲ حساسیت به خرج نمی دهد و صرفا آنرا به شکل زد نمایش می دهد در صورتیکه همه در نوشتن ۲ انحنا قرار می دهیم ولی ایشان گوشه زاویه دار!!!؟
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۲ ب.ظ
یه نگاه به اعداد ۲، ۵، ۷ و ۹ بندازید لطفا….
اعداد طوری نوشته شدن که بشه تعداد زاویه مورد نظر رو توشون ساخت!
احتمالا قاعده مزبور تا حدی صدق میکنه ولی تلاش مسخره ای صورت گرفته برای اینکه صددرصد صادق به نظر بیاد
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۲:۰۸ ب.ظ
دوست من این قضیه درست نیست.اعداد انگلیسی که خود انگلیسی ها به آن arabic numbers می گویند (http://en.wikipedia.org/wiki/Arabic_numerals) بر پایه دایره و قطرهای آن طراحی شده است.
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۲ ب.ظ
خیلی بیخود بود
کدوم خری ۷ و ۹ رو اون جوری می نویسه؟
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۲:۱۵ ب.ظ
چرا زیر ۷ خط کشید، زاویههایش را حساب کردید اما زیر بقیه نه؟ اونجوری برای بقیه هم زاویه بیشتر میشود…
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۶ ب.ظ
با ماهگون موافقم. . انگار دلمون می خواد اتفاقات طبیعت به زور راز و رمزی داشته باشن. درست مثل درست کردن تئوری “خالق” برای دنیا.
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۱ ب.ظ
با سلام.
مطلب خوبی بود.من قبلا هم دیده بودم.اما این اعداد؛ عددهای انگلیسی نیستند بلکه عددهایی است که مسلمانان شمال آفریقا از آن استفاده میکردند و بعدا در اروپا رواج یافت.اعدادی که اروپاییان بکار میبردند همان اعداد رومی بوده است.
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۹ ب.ظ
در مورد ۹ چی؟ تا به حال ۹ را به اون شکل دیدید؟
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۳:۰۵ ب.ظ
خیلی جالب بود
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۴ ب.ظ
دوست عزیز
۱٫ اگر رفته اید انگلیس که درس بخوانید، درستان را بخوانید و خیال بافی نکنید. اگر هم برای کار رفته اید، باز هم خیال بافی کار خوبی نیست.
۲٫ این شماره ها هندی نامیده می شوند، و از تغییر شکل شماره های عریی به وجود آمده اند. این را می توانید در هر واژه نامه یا دانشنامه ی معتبری ببینید.
۳٫ شاید در مورد بعضی از شماره ها اتفاقا تعداد زاویه ها با خود شماره برابر باشد، اما بعضی ها را جوری نوشته اید که به فرضیه تان بخورد، همان طور که برخی از دوستان هم اشاره کرده اند.
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۳:۴۷ ب.ظ
غیر از ۹ که عکس ۶ است، در شکل اصلی ۱ و ۷ آن خط هایی که کشیده اید وجود ندارد. مثلا اگر باید خطی زیر شماره ی ۷ باشد، باید زیر ۱ و ۴ هم باشد.
در هر حال زحمتی کشیده بودی.
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۳:۵۷ ب.ظ
جالب بود ولی روی عدد ۹ و ۷ خیلی مانور دادین؟؟؟
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۴:۲۲ ب.ظ
امین عزیز!
اولا چرا از نظر من ناراحت میشوی؟ من که به شما توهینی نکردم!
ثانیا من نگفتم مطلب شما با موضوع امنیت و خون ارتباط دارد من عرض کردم: منطق آن شبیه منطق حکومتهای دیکتاور است! میپرسید چرا؟
به این دلیل که حکومتهای دیکتاتور درتوجیه رفتار و ادعاهای خود هر دلیل موجه و غیرموجه و درست و نادرست را میتراشند تا هر امر ناصوابی را به مردم حقنه و تمحیل کنند.
من در منطق زوایای اعداد همین منطق را دیدم. و مثال هم زدم!
البته ممکن است در مورد چند عدد این منطق درست باشد اما در مورد تمام اعداد صدق نمیکند. مثلا: اعداد شش و نه را ببینید که در انتهای عدد نه یک پیچ اضافی وجود دارد که در انتهای عدد شش هم که شبیه و وارونهی آن است وجود ندارد.
یعنی مدعی این منطق هر کجا خواسته یک پیچ اضافه کرده تا منطقش به کل اعداد تعمیم پذیر باشد. یعنی درست شبیه منطق دیکتاتورها.
عزیز من! حرف من مقابله با شما نیست. من از شما تشکر نمیخواهم که به این ظرافت انحرافی در منطق مطرح شده اشاره کردم تا در زندگی دقیق تر باشیم. بلکه توقع عصبانیت ندارم. حرف من توهین به شخصیت و هوش شما نیست. بلکه نوعی مبادله ی فکر است و بس. شما میگویید نظر من از آن منطق هایی بود که هیچ جای دفاع ندارد! خب با توضیح فوق امیدوارم پاسخ منطقی مرا پذیرفته باشید.
من سعی میکنم آدم دگمی نباشم اگر چنینم لطفا مرا آگاه کنید. خوشحال خواهم شد.
موفق باشید.
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۷ ب.ظ
هم امیر درست میگویند، هم ماهگون. عددهای ۵ و ۹ زاویه اضافی دارند برای اینکه این تئوری غلط توجیه شود. این فقط یک تصادف است. وقتی اعداد درست میشده (که اصل آن از هند است) مسلما برای اعداد کوچکتر، کمترین پیچیدگی اعمال شده. ولی هر چه عدد بزرگتر بوده، اجبارا پیچیدگی بالا رفته و این تعداد زاویههای بیشتر را در عددهای بالاتر توجیه میکند. این موضوع ربطی به اینکه فرد نشسته و دقیقا زوایا را شمرده ندارد. اگر چنین چیزی درست باشد باید با سندهای تاریخی اثبات شود ولی شکل بالا هیچ دلیلی بر درستی این تئوری نیست و اینکه به مرور زمان عوض شده، هیچ کمکی نمیکند. باید تاریخچه نقش اعداد را بخوانیم و ببینیم جریان چه بوده است. یعنی باید سند تاریخی ارائه کرد.
جناب ماهگون درست میگویند: همین بیهودهگوییهاست که سالها ملتها را بند ایدهیولوژیهای پوچ میکند. مثال زیاد است. چند مثال:
- مسلمانی در انگلستان است که گروهی درست کرده و پیروانی هم دارد. ایشان واژهها و حروف قرآن را میشمارند و به هزار و یک چیز ربط میدهند. دروغ هم نمیگویند و دستکاری هم نمیکنند ولی برای تصادفات توجیه میتراشند. مثلا ممکن است تعداد حروف سوره الکافرون برابر با تعداد درختهای باغچه بوش باشد. ایشان میگویند ای ایهاالناس، خداوند میخواهد از این طریق به ما پیام بدهد!!
- ارتباط با امام زمان و معجزههای قوم و قبیله ای که میشناسید با همین چرندیات توجیه میشود.
- ایدهیولوژی کمونیسم هم هزاران کشته مرده داشت با همین توجیهات صد من یک غاز.
پس میبینید که همیشه باید عقل، سند و دلیل منطقی را بکار برد و نه این ارتباطهایی دل خوش کنک و معجزهوار را که برای لحظهای باعث سرگرمی میشود و گاهی چون مثالهای بالا هزاران انسان را بدبخت میکند.
منظور جناب ماهگون همین است: باید عقل را بکار ببریم و دلیل منطقی و سندهای درست تاریخی بیاوریم. همین. این گوی و این میدان: تاریخ اعداد را در اینترنت یا کتابها بخوانید و ببینید که آیا چنین حرفی درست است یا نه.
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۵:۳۵ ب.ظ
شنیده بودیم قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید ! حالا باید بگیم
زاویه چو کم آید ، ریاضیدان به جفنگ آید !
نمیدونم این نظریه شگفت انگیز(!) از کیه. ولی هر کی بوده معلومه خیلی به خودش فشار آورده.
۱-چرا همه عدد ها گوشه دار رسم شدن. ولی صفر به صورت دایره ؟ خب اگه صفر هم گوشه دار رسم بشه که ۴ تا زاویه داره !
)
۲ – عدد ۷ که هیچ جا زیر خط نداره اینجا برای تولید زاویه (!) زیر خط دار شده. ولی زیر خط عدد ۱ که باید باشه حذف شده !
۳ – همه میدونن که ۶ برعکس ۹ هست. ولی اینجا ببینید نویسنده مطلب با چه مهارت شگفت انگیزی ۳ تا زاویه به عدد ۹ اضافه کرده !
۴ – اگه قرار به اینجور نوشتن باشه ، میشه تعداد زاویه همه اون طرح ها رو با کمی خلاقیت(!) اضافه و کم کرد. باید به نویسنده این مطلب یا اون پاورپوینت لقب نابغه ریاضی قرن رو داد. البته حتما میدونید که این لقب الان صاحب داره !
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۵:۴۰ ب.ظ
ببخشید اما کسپرت (Kosepert) محضه!
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۶:۱۸ ب.ظ
منم با ابتدای صحبتهای ماهگون موافقم. هر جا زاویه کم آورده، به هر ترتیبی خواسته منطقش رو درست و صحیح جا بزنه..
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۱ ب.ظ
این عدد گذاری عربی هست نه هندی و نه انگلیسی. با یه تست ساده تو آفیس ورد هم می تونید این رو چک کنید. در آپشن آفیس می تونید سیستم عدد نویسی رو تغییر بدهید. در اونجا ۴ گزینه میبینید. Arabic که همین سیستم اعداد است که در حال حاضر در زبان انگلیسی است. Hini که شبیه عدد نویسی فارسی و عربی امروزه است. و دو گزینه دیگه که با ترتیب خاصی یکی از دو گزینه قبل رو انتخاب میکنه ( اینجا جای بحث د مورد اون نیست.)
در ضمن این لینک هم شاید بتونه اطلاعاتی در این ضمینه بده:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arabic_numeral_system
طبق این لینک این نوع سیستم عدد نویسی اولین بار توسط خوارزمی ارائه شده.
درسته که الان این اعداد در زبان انگلیسی به کار می روند. اما ایده طراحی این اعداد از اونها نبوده و از همین خاور میانه خودمون بوده.
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۸:۲۴ ب.ظ
خیلی جالب بود امین جان ، مرسی
مرداد ۶م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۳۷ ب.ظ
ریدی با این توجیهاتت
مرداد ۷م, ۱۳۸۸ at ۶:۵۷ ب.ظ
خیلی جالب بود ، خوشم اومد
مرداد ۸م, ۱۳۸۸ at ۷:۳۷ ق.ظ
جالب بود فکر کنم خود خود انگلیسی ها هم همچین چیزی رو کشف نکرده بودند
توجیه عاقلانه ای بود
مرداد ۸م, ۱۳۸۸ at ۷:۵۶ ق.ظ
مگه عدد ۹ اینجوری که شما نوشتین نوشته می شه !!!!!!!!!!!!!!؟؟
مرداد ۸م, ۱۳۸۸ at ۳:۳۴ ب.ظ
سلام!
خیلی جفنــگ و من درآوردی بود!
در ضمن این اعداد انگلیسی نیستن، لاتین هستن !
شما هر مطلبی رو می بینی که نباید باور کنی!
با سپاس.
مرداد ۸م, ۱۳۸۸ at ۴:۰۴ ب.ظ
شما از بیکاری و پولداری دارید میترکید به چیزهائی فکر میکنید در حالیکه مردم بدبخت در دور افتاده ترین جاهای ایران با فقر و بیماری زندگی میکنند
امین: عزیز من، اگر یک نگاهی به وبلاگ من بکنی و یا از چند نفر در مورد این وبلاگ بپرسی متوجه میشوی که من از زاهدان برای ادامه تحصیل به لندن آمدهام، از همان جایی که به قول شما بدترین جای ایران است. من ۲۳ سال در زاهدان زندگی کردهام.
مرداد ۸م, ۱۳۸۸ at ۸:۵۲ ب.ظ
تاریخچه به دست آمدن رقمهای لاتین (که غربیها آنها را ارقام عربی مینامند) از رقمهای عربی-فارسی (که غربیها و ریاضیدانان ایرانی مانند خوارزمی و ابن سینا و غیره آنها را ارقام هندی مینامند) در کتاب وزین و حجیم تاریخ حساب تالیف ژرژ ایفراه آمده است. این زاویه ها به مرور در شکل ارقام به وجود آمده اند و روشهای مختلف خطاطی به حساب میایند و بعضی جاها هم پیروان نظریه فوق زاویه هایی به ارقام افزوده اند تا نظریه شان درست از آب در بیاید. این نکته را هم اضافه کنم که شکلهای اولیه ارقام که در هندوستان اختراع شدند بسیار بی قواره و بی زاویه بودند و به دست خوشنویسان ایرانی و اروپایی به فرم موجود درآمدند.
مرداد ۸م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۳ ب.ظ
راستی من که گفتم این شماره ها لاتین هستن، اصلاح می کنم که ریشه ی هندی دارن توسط ریاضی دانهای هندی و ایرانی گسترش داده شدن . متآسفانه اینا از زبون عربی برای نوشتن استفاده می کردن.
همه می دونن که عربا مال این حرفا نیسن! عربا ورزشکارای ملیشونو وارد می کنن، ریاضی و این حرفا که دیگه بی خیال!!
با سپاس از مازیار برای لینک :
http://en.wikipedia.org/wiki/Arabic_numerals
مرداد ۹م, ۱۳۸۸ at ۹:۲۶ ب.ظ
واقعاً جالب بود!!!
مرداد ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۱ ق.ظ
خوب تا قسمتی جالب بود
اما در مورد عدد ۶ و ۹ کمی شک برانگیزه و تا حدودی این فرضیه رو رد میکنه
عدد ۹ دقیقا برعکس عدد ۶ هستش و طبیعتا باید ۶ تا زاویه داشته باشه
اما اینجا عدد ۹ یک زایده داخلی داره که تعداد زاویه ها رو ۹ تا کرده
نکته بعدی اینه که شما ۰ رو گرد کشیدی بقیه رو زاویه دار! پی صفر هم باید به صورت مربع باشه و ۴ تا زاویه داره
سوما از دید دقیق تر تعداد زوایا خیلی بیشتره و شما زوایای خارجی رو حساب نکردی. زوایای بالای ۱۸۰ درجه و فقط به زوایای داخلی اشاره کردی
به نظر من اینا دلایل خوبی برای رد این فرضیه هستش
مرداد ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۱ ب.ظ
سلام
جالب بودددددددددددددد
دست مریضا!
مرداد ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۰ ق.ظ
راز اعداد در زبان انگلیسی چیست؟…
آیا تا به حال به این فکر کردهاید که چرا در زبان انگلیسی اعداد به صورت ۱، ۲، ۳ و… نوشته میشوند؟ آیا میدانید که نوشتن هر یک از این اعداد یک دلیل دارد و آن تعداد زاویههای موجود در اعداد است…
مرداد ۱۲م, ۱۳۸۸ at ۸:۵۱ ب.ظ
سلام
خوبه اعداد رو ۱۰ تا ننوشت وگرنه ۱ رو با ۹ تا زاویه طراحی می کرد و صفر رو بدون زاویه یا ۱ رو با ۶ زاویه و ۰ رو با ۴ زاویه یا ۲ رو با ۳ زاویه و ۵ رو با ۱۳ زاویه یا ۶ رو با ۸ زاویه و ۴ رو با ۱ زاویه یا ۹ رو با ۸ زاویه و ۲ رو با ۱ زاویه یا ۰ رو با ۱ زاویه و ۸ رو ۱۲ زاویه. فقط خدا رو شکر که ۱۰ رقم نبود.
مرداد ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۴ ق.ظ
داداش مطلب کم آوردی…؟ حداقل چرت و پرت ننویس
مرداد ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۵ ق.ظ
بابا ای ول
حالا میشه بدونیم فارسی بر چه اساسی نوشته شده!!!!!!!(شکلک خنده)
مرداد ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۳:۱۹ ب.ظ
خوب بود نه غلام…
مرداد ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۲:۵۹ ق.ظ
سلام
مطالب جالبیه
لازم نیست بابت هر چیزی اینقدر جر و بحث کنیم. مطمئنا همه میدونند در طول زمان همه چی حتی شکل نوشته ها و اعداد و ارقام تغییر میکنه و معمولا ساده تر میشه
به عنوان یک نظریه برای من که جالبه
مرداد ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱:۵۷ ب.ظ
به زور نشستن یه چیزی از تو این اعداد خارج کردن . هرجا هم کم آوردن یه زاویه اضافه کردن !
از همه مهمتر اینه که این اعداد بعد از اختراع سوِن سگمنت اینطوری شکسته هم نوشته میشه ، و الا تا قبل از اون اعدادی مثل ۹ و ۶ گرد نوشته میشدن و هیچ زاویه ای نداشتن .
مرداد ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۲:۰۵ ب.ظ
به نظرمن اساس این حرفا که این اعداد تاریخچه و رمز دارند غلط و پوچه
این خارجی ها رو همه میشناسیم میخان واسه هر چیزشون یه رمز و تاریخچه بیان کنند تا به اون چیز ارزش و اعتبار بدن اما وقتی رو تاریخچه هاشون فکرمیکنی اساس همشون ساختگیه
با حرفای چرتو پرت میخان بگن که ما فرهنگ و تاریخچه غنی داریم
من رو نظرم قاطعم و کل این بحث رو بی اساس میدونم
مرداد ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۲ ب.ظ
ایول خیلی خیلی باحال بود مخصوصا اون شعرت دمت گرم کلی خندیدم.براوو
مرداد ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۹:۱۴ ب.ظ
با این چند تا کامنت آخری موافقم (نه کاملا!). اما اگه جای اینکه بیایم و از مطالب وبلاگ های خارجی این جور مطالب رو ترجمه کنیم، بریم بشینیم از تاریخ خودمون مطلب بیرون بکشیم مطمئن باشید که خیلی بیشتر از اینها شگفت زده خواهیم شد. باور کنید!
حیف خودم وقت ندارم وگرنه حتما یه چند تا مثال واستون پست می کردم تو بلاگ!
مرداد ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۹ ب.ظ
اگه یکم اهل مطالعه باشی فکر کنم نیازی نباشه بگم این حرف ها نادرسته .
اعداد قبل از میلاد مسیح توسط هندی ها ابداع شدند و همین اروپایی ها اولین بار اونها رو در کتاب هایی که به زبان عربی نوشته شده بود یافتند.
مرداد ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۳۳ ب.ظ
کاملا ساختگی ست. رازی در مورد اعداد عربی فوق و رابطه آنها با زوایا وجود ندارد.
مرداد ۱۹م, ۱۳۸۸ at ۱:۱۵ ق.ظ
خیلی عجیب وغریب بود !:D
مرداد ۱۹م, ۱۳۸۸ at ۱:۲۳ ب.ظ
کاملا درسته دوست عزیز .
خوب فهمیدی .
مرداد ۱۹م, ۱۳۸۸ at ۲:۴۲ ب.ظ
بسیار مطلب جالبی بود. موفق باشید.
مرداد ۱۹م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۴ ب.ظ
ساختگی است این اعداد اعداد عربی نامیده میشوند و اصلیت هندی دارند به اضافه صفر که ریاضیدانان ایرانی اضافه کردند. این زاویهها مبنای تاریخی ندارد. به منابع تاریخی و کتابها مراجعه کنید.
مرداد ۱۹م, ۱۳۸۸ at ۹:۲۱ ب.ظ
ول کنید این بحثای مزخرفو بوده یا نبوده با این حرفا انقدر سرگرم بشید که همه دنیا به بی نهایت برسن شماهنوز اینجا نشستین دارین پستو تایپیکو وبلاگو سلیتو …. میدین
مرداد ۲۰م, ۱۳۸۸ at ۶:۳۷ ب.ظ
کاملا درسته ولی اگه زوایای خارجی رو در نظر بگیریم کاملا غلط می شه ! ! !
مرداد ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۱ ب.ظ
چرا تو عدد ۸ زوایای خارجی رو در نظر گرفته ولی تو بقیه اینطور نیست؟
مرداد ۲۸م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۷ ق.ظ
سلام
حالا یه سوال؟
اعداد دو رقمی و چند رقمی رو چه طوری می تونی توجیح کنی؟
اگه فهمیدی حتما به من هم بگو
مرسی
مرداد ۲۸م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۱۴ ب.ظ
اصلا جالب نبود. خودم میدونستم فکر کردم چیز تازهای هست دموده!
شهریور ۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۴۳ ق.ظ
چقدر کامنت داشته این نوشته.
به نظر من هم که کاره جالبی بود.
شهریور ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۲ ق.ظ
همه مون سر کاریم!
شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۹ ق.ظ
سلام
مطلب جالبی. من کلی کتاب در این مورد دیدم و خوندم
خسته نباشید
لندن رفتی چی بخونی؟
امین: اگر به صفحهی دربارهی من بروید میبینید که من دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک City University هستم.
آبان ۸م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۲۴ ب.ظ
سلام قشنگه ولی مثلا اگه همین ۱ رو زیرش خط بزاریم سه زاویه میشه و مثل ۷ که سه زاویه میشه یا ۹ رو که برعکسش ۶ میشه ولی مثل هم نیستند یا.. پس اگه درس جبر واحتمال رو خونده باشید، متوجه تصادفی بودن این موضوع میشید چون عدد ۱ نقض میکنه این حرف رو!
ولی در کل قشنگ بود
البته نظر شخصی بود
ممنون
آذر ۲۸م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۱ ب.ظ
سلام
خیلی جالب بود.مرسی
دی ۱۷م, ۱۳۸۸ at ۸:۵۰ ق.ظ
بابا ملت رو گذاشتی سر کار!!؟
هر آدم…..که تا اول راهنمایی درس خونده باشه میفهمه اعداد رو اشتباه نوشتی
من با نظر اریا و……… موافقم
فروردین ۷م, ۱۳۸۹ at ۹:۲۰ ب.ظ
خییییییییییییییییییلیییییییییییییییییییییی باحال بود
فروردین ۸م, ۱۳۸۹ at ۵:۲۴ ق.ظ
اگه میخواین صحت این مورد رو بررسی کنید، حداقل باید در مورد شکل خیلی ابتداییتر و قدیمی تر این اعداد رو بررسی کنید نه صورتی از این اعداد رو که الان داریم از اونها استفاده میکنیم….
فروردین ۸م, ۱۳۸۹ at ۵:۲۵ ق.ظ
زوایای خارجی نیست عزیزم، زاویه های کمتر از ۹۰ درجه است
اردیبهشت ۹م, ۱۳۸۹ at ۱۰:۰۶ ق.ظ
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی
خرداد ۲م, ۱۳۸۹ at ۵:۳۰ ب.ظ
شما تشکر نمی خواهی اما من تشکر می کنم. از اینکه به من و ما یاد می دهی دیگر زمان پذیرفتن کور کورانه گذشته است. و اینکه یه کم فکر کنیم و دقیق باشیم. البته از کسی که این مطلب را در سایت گذاشت هم متشکرم چون باعث این چالش شد که از آن آگاهی بیرون بیاید. شاید خود او هم از اول می دانسته که این مطلب از منطق قوی برخوردار نیست هر چند در ابتدا انصافآ منطقی می نماید. ولی مطلب را در سایت گذاشت تا همه با هم فکر کنیم و آن را به چالش بکشیم.
خرداد ۲م, ۱۳۸۹ at ۱۰:۳۱ ب.ظ
خیلی چرت بود مخصوصن در مورد ۹ ۷ ۱ در ضمن تو که اینقدر قشنگ خالی میبندی لطفآ فکری هم برای خواندن ونوشتن پرغلط و پر استثنا انگلیسی بکن شاید یک جوری تونستی اون رو هم توجیه کنی!!؟
خرداد ۳م, ۱۳۸۹ at ۹:۲۴ ق.ظ
جالب بود ولی ساختگی یعنی فسلفه سازی میشه
من از فلسفه نشات گرفتن اعداد انگلیسی از اعداد فارسی یا عربی بیشتر خوشم میاد
خرداد ۳م, ۱۳۸۹ at ۳:۴۹ ب.ظ
خوب بود.
خرداد ۳م, ۱۳۸۹ at ۴:۳۶ ب.ظ
با نظر آریا موافقم مطلب جالبی نبود.
خرداد ۳م, ۱۳۸۹ at ۵:۰۶ ب.ظ
چرت محضه هر شر و وری رو آپلود نفرمائید ای کی یو سان
خرداد ۳م, ۱۳۸۹ at ۶:۱۹ ب.ظ
تلقینی بیش نیست
خرداد ۳م, ۱۳۸۹ at ۹:۱۱ ب.ظ
آره جون عمت. حتما دانشمندانی از پارس زمین انگلیسی رو هم اختراع کردند!
خرداد ۳م, ۱۳۸۹ at ۹:۲۶ ب.ظ
بابا ول کنین بیچاره رو….. همه فهمیدیم…. حالا انقدر نزنین تو سرش.
عقده ای میشه ها…. بچه تو غربته… گناه داره.
خرداد ۳م, ۱۳۸۹ at ۹:۳۷ ب.ظ
جالب بود ولی جای بحث داشت و ۷ نمیخوند . ۶ و۹ هر کدوم یه جور بودن. ولی تلاشتون جای تقدیر داره!
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۵:۵۰ ق.ظ
ولی نکته مهه اینه که فقط اعداد ۱ و ۴ (و شاید یه جورایی عدد ۷) انگلیسی زاویه دارن و عددهای دیگه از خطوط منحنی تشکیل شدن. به نظرم پایه های این تئوری کمی ساده انگارانه بنا شده.
تو هیچ متن قدیمی اعداد به این شکلی که بالا دیدیم نیومده. مگه اینکه کسی بخواد رو یه سطح سخت مثل سنگ اونهم با یه وسیله ابتدایی چیزی بنویسه که مجبور بشه همه حروف و اعداد رو به صورت زاویه دار بنویسه. وگرنه عقل سلیم نشون میده که نوشتن معمولی با خودکار (یا مثل قدیمهای اروپا با پر پرندگان) و کاغذ به صورت معمولی (منظور با خطوط منحنی) خیلی راحت تره
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۶:۴۷ ق.ظ
اون موقع کی میدونسته زاویه چیه. با این حال ۱۱ باید ۱۱ تا زاویه داشته باشه .
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۷:۲۸ ق.ظ
منم با نظر Elot موافقم. اگه اینطوری باشه که دوی دنیا پره از این رمز و رازها. چه جورییه که بعضی از اعداد رو پیچ و خم دادید (مثل ۹) تا زاویه هاش جور بشه ولی بعضی ها مثل چهار رو تازه سانسور کردید؟!
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۸:۴۲ ق.ظ
سلام
جالب بود ولی فقط جالب بود ولی صحت نداره .
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۸:۵۳ ق.ظ
سلام. مطلب چرتی بود. میشه بگی از کجا آوردیش؟
امین: منبع این نوشته، در آخر آمده است.
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۹:۴۵ ق.ظ
خیلی جالب بود.
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۱۰:۴۳ ق.ظ
ببینید تمامی عدد رو به صورت خیلی جالبی جور شدند مثلا برا عدد ۷ خط میانی و خط پایینی استفاده نمیشه همچنین ۹ آخرین زاویه اش مزخرفه.
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۲:۴۹ ب.ظ
سلام من از استادمون شنیده بودم که اعداد از ابتدا فارسی بودن، مطلب خیلی جالبی بود آفرین.
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۳:۰۹ ب.ظ
واقعاً نمیدونم اهمیت این مطلب در چیه ولی دوست عزیز مطالب بسیار جالب تر و علمی تری هم هست که میتونی به دوستات ارائه کنی. واقعاً ما مجبور نیستیم برای اعداد بیچاره قانون عجق وجق تعریف کنیم، نه؟
از من دلگیر نشو نظرم رو برات نوشتم.
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۳:۲۶ ب.ظ
درود و سپاس جناب ماهگون
جانا سخن از…
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۶:۵۷ ب.ظ
هر جا زاویه کم میاره الکی پیچش میده تا تعداد زاویه ها درست بشه.
یه نگاهی به پنج بنداز.
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۸:۲۹ ب.ظ
قدرت خدا…
خرداد ۴م, ۱۳۸۹ at ۸:۴۰ ب.ظ
باید چند نکتهه رو که فراموش کردی یاد آوری کنم:
۱- یک، عددی هست که از اول یه خط صاف عمودی بوده و این اواخر یه خط کوچیک اضافه شده که با آی اشتباه نشه.
۲- قسمت بالای ۲ یه نیم دایره داره.
۳- ۳ از دو ربع دایره تشکیل شده.
۴- ۴ از قدیم با یک خط ال شکل و یک خط صاف نوشته می شده و اخیرا به این شکل در آمده.
۵- ۵ نیم دایره داره.
۶- از دایره شکل می گیره.
۷- خطوط اضافی نداره.
۸- هشت دو دایره ای هست.
۹ – ۹ هم یک دایره داره.
خرداد ۵م, ۱۳۸۹ at ۱۰:۴۴ ق.ظ
واقعا عجیبه که یک عده آدمه بیکار با خودشون فکر میکنن و چنین چرندیاتی رو از خودشون در میارن. آخه شما خوانندهی عزیز کجای دنیا دیدین اعداد رو به این شکل بنویسن به عنوان مثال عدد ۲ رو مثل z و یا ۳، ۷، ۸ و ۹ رو به این اشکال بنویسن و جالبتر از همه اینکه جاهایی مثل انتهای عدد ۴ رو که دارای زاویه است رو نکشن تا ۵ تا زاویه نشه و اعدادی رو مثل ۰ بدون زاویه و اعدادی رو مثل ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ رو زاویه دار بکشن. علاوه بر این معلوم نیست منظور نویسنده از زوایا زوایای داخلیه یا خارجی؟!
فقط یک توصیه داشتم، این روزا چرت و پرتهای زیادی با منابع قلابی چه توی اینترنت و چه جاهای دیگه میبینیم، این وظیفهی ماست که قبل از تحسین اونا رو پردازش کنیم و در مورد رد یا پذیرش اونا تصمیم بگیریم.
خرداد ۵م, ۱۳۸۹ at ۲:۱۲ ب.ظ
خیلی مزخرفه چون یه جا زاویه خارجی حساب شده یه جا نه!
خرداد ۵م, ۱۳۸۹ at ۲:۱۶ ب.ظ
همچین می گه راز که انگار چی چی میخاد بگه. حالم باد شد اه اه.
خرداد ۵م, ۱۳۸۹ at ۵:۴۳ ب.ظ
چرندی بیش نیست
خرداد ۶م, ۱۳۸۹ at ۱:۰۸ ق.ظ
عجیب ترین چیز این هست که ما یاد گرفتیم که هر چیزی میبینیم زود باور کنیم!!!!!!
خرداد ۶م, ۱۳۸۹ at ۱۱:۱۳ ق.ظ
ای ول حرف دل ما رو زدی
آقا علی بهتون تبریک میگم
خرداد ۶م, ۱۳۸۹ at ۸:۴۳ ب.ظ
خدائیش خیلی بیکارید و بیکار تر اونیه که این آدرس رو برام فرستاده
خرداد ۷م, ۱۳۸۹ at ۳:۱۷ ق.ظ
احیانا مریضاد دیگه؟
خرداد ۷م, ۱۳۸۹ at ۳:۲۰ ق.ظ
سعید جان یه خودی نشون دادیا !!
خرداد ۷م, ۱۳۸۹ at ۳:۴۶ ق.ظ
امین جان مرسی
مطلبت از این نظر جالب تره که موضوع به این سادگی برای یه عده فرصتی شد تا خودشونو خالی کنن!!! به عربا فحش بدن دیکتاتوری رو و حتی همدیگرو! و شاید ده تا چیز دیگه رو!
به طرز شگفت انگیزی تا الان بیش از ۱۰۰ تا کامنت داری که شاید نصفشون مثل کسایی که آی-کیو ی پایینی در حد منگلیسم دارن حرف همدیگرو تکرار کردنو از کشفیات منحصر به خودشون! از عددهای ۶ و۷ و ۹ ایراد گرفتن!!!!
در اینکه هر چیزی حکمتی داره شکی نیست… هر نفهمی! (این کلمه با این وضعیت فحش به نظر نمیاد!) الان اگه عددهای ۱ و ۲ و ۳ رو نگاه کنه رابطه بین شکلشون و مقدارشونو درک میکنه!! مسلما زمانی که شکل عددها اختراع می شدن بی ربط به مقدارشون نبودن و مسلما از اون زمان شکلشون خیلی عوض شده.
خرداد ۷م, ۱۳۸۹ at ۳:۰۹ ب.ظ
ببخشید ولی گو نخور
خرداد ۸م, ۱۳۸۹ at ۲:۳۹ ب.ظ
حالا من کاری با نظر این دوستان دارم، ولی خوب خداییش یک کمی بیمنطق نیست هر جا که زاویهای…
مصداق هم میشه به ۶ و ۹ اشاره کرد و هم به ۱، ۴ و ۷
خرداد ۸م, ۱۳۸۹ at ۷:۳۷ ب.ظ
عزیزم اگه با من بودی که من دست تو بشقاب شما نمیکنم!!
یادم باشه دفعه ی بعد با مامانت راجب نحوه ی تربیتت صحبت کنم…
خرداد ۹م, ۱۳۸۹ at ۵:۱۷ ق.ظ
میدونی مشکل بزرگ فلسفی اینجاست…. چرا حرفهای تکراری؟!!
خرداد ۱۴م, ۱۳۸۹ at ۱:۳۹ ب.ظ
با این مزخرفات سایتتون را بی اعتبار نکنید.
تیر ۱م, ۱۳۸۹ at ۶:۳۵ ق.ظ
سلام جالب تر از خود مطلب نظرات مختلف افراد مختلف بود !!!!!!!!!!!
تیر ۱۲م, ۱۳۸۹ at ۵:۱۸ ق.ظ
روزگار نیک
نمیدونم چرا دلمون میخواد هر چیزی یه رمزی داشته باشه وگرنه خود این عدد هم زیر سواله ۲ یعنی چی؟؟ یا… چه قراردادیه؟ به هر حال از زحمتتون ممنونم، جالب بود. اما میبینم خودتون عاشق سادگی هستید، اینو بیشتر میپسندم.
بمانید سلامت
خرداد ۸م, ۱۳۹۰ at ۲:۳۹ ق.ظ
اعداد یا شمارگان در دبیره ی پهلوی (خط نیاکان مان) و لاتین، همانند واچ ها (حروف) نوشته می شدند و شماره ها چه در دبیره ی کنونی فارسی و چه در انگلیسی، گونه ی دگرگون یافته ی شماره ها در الفبای سانسکریت می باشند.
در این باره بروید کمی کاوش کنید.